Jak dát o sobě vědět světu?
1. Letáky
Jedna z možných cest, jak lze oslovit své potenciální klienty, je prostřednictvím letáků. Můžete je buď házet do poštovních schránek, nebo rozdávat na frekventovaném místě. Dejte však pozor, aby letáky byly nápadité a obsahovaly všechny důležité informace! Může se totiž stát, že se člověk stane Vaším zákazníkem, ale následně se bude zlobit kvůli zatajování informací. Ne každému je tento způsob oslovení blízký. Někteří se rozčílí, že jim zbytečně zahlcujete schránku. Jedná se tedy o efektivní řešení, ale v určitých ohledech ošemetné. Je finančně náročné vzhledem k cenám barev a neekologické, jelikož papír někdy skončí bez povšimnutí v koši.
2. E-mail
Pokud se Vám nechce chodit dlouhé kilometry s letáky nebo na jejich roznášení najímat další pracovní síly, zkuste využít jiné druhy schránek. Mluvíme o schránkách e-mailových. Jedná se o mnohem rychlejší způsob, jak rozšířit reklamu. Může se Vám ovšem často stát, že e-mail poputuje přímo do spamu. Oslovení e-mailem nepatří mezi vhodné první kontakty s klientem. Pokud od Vás klient již něco koupil, v tom případě tento způsob zvolit můžete. Opět dbejte na poutavost a užitečnost e-mailu. Ne každý má v dnešní době čas procházet veškerou svou poštu.
3. Plakáty
Plakáty jsou výhodné především z toho důvodu, že je nemusíte každému doručovat osobně. Stačí, když je umístíte na nějakém velmi dobře viditelném místě – v okolí zastávek dopravy, škol, obchodních center, kulturních středisek, náměstí a podobně. Věnujte ovšem pozornost tomu, kam přesně plakáty lepíte. Nejlepší je využít nástěnky, které oficiálně slouží k využití širokou veřejností. Můžete také vytvořit dohodu s majiteli, zda Vám plakát umožní umístit právě u nich. Ve finále tedy nebudete potiskovat tolik materiálu, ale zaplatíte peníze navíc za pronajmutí prostoru k reklamě. V případě, že byste plakát přilepili ilegálně, můžete dostat nemalou pokutu za poškozování cizího majetku.
Tři nejhorší způsoby reklamy:
PODOMNÍ OBCHODNÍCI: Známe je asi všichni. Zazvoní u Vás neznámí lidé, jsou strašně milí a přesvědčí Vás, že si od nich máte něco koupit. Když se ovšem zaklapnou dveře, začnete svého rozhodnutí litovat. Tímto způsobem svého klienta spíš znechutíte, než abyste ho navnadili.
TELEMARKETING: Jeden z nejotravnějších způsobů, jak může být klient kontaktován, je prostřednictvím mobilu. Může se Vám stát, že se po čase začnete utápět i Vy sami, jelikož 9 zákazníků z 10 s Vámi po telefonu odmítne mluvit.
AUTOREKLAMA: Je sice hezké, že se po městech prohání auta s kontaktem na Vaší firmu na kapotě, ale všimne si jich někdo? Ve velké rychlosti nemá chodec šanci reklamu zachytit, navíc si ještě opsat číslo. Největší efektivitu tato reklama má, když auto stojí. To však není hlavní úkol aut.
Nezapomeňte pořádat i různé události spojené s Vaším podnikáním. Trhy, festivaly, párty, charitativní akce – to je přesně to, po čem dnešní zákazník prahne!