Chyby provozovatelů e – shopu
Založit si na internetu vlastní obchod a pustit se do vydělávání na něčem, co mě baví! Vlastní zahájení provozu e – shopu není již nic tak složitého. Ale s úspěšným pokračováním tohoto „businessu to bývá horší. Představy zájemců o provozování budoucích i stávajících internetových obchodů jsou bohužel často zkreslené. Podle odborníků se dopouštějí chyb, které jsou často začátkem konce jejich podnikání. A to je škoda. Dovolíme si upozornit na některé v následujících řádcích.
Podceňují konkurenci
Majitelům internetových obchodů se často stává, že tak nějak „usnou na vavřínech“. Jiný obchodník pak zákazníky žádané zboží vystaví a dodá rychleji a třeba levněji. Jsou k dispozici také nástroje, které pomáhají sledovat konkurenci a využít jejích slabin. Prvním stupněm bývá nevinné shromažďování informací pomocí odběru newsletterů konkurence. Pak analyzují jejich slabé stránky Nakonec může dojít k „přebrání“ zákazníků.
Nedostatečná komunikace se zákazníky
Zákazník, který má zájem a nemůže se dovolat na uvedený telefon nebo mu dlouho nikdo neodpovídá na email, zájem ztratí a objedná si jinde. To se mu není co divit. Když se pro nějaké zboží rozhodneme, nechceme informace o něm z prodávajícího dostávat dlouhou dobu. Chceme je hned a pokud nám zboží vyhovuje, také rychle a jednoduše objednat. Dlouhé průtahy nikoho nebaví a poohlédne se jinde. Mnozí provozovatelé internetových obchodů si tento problém způsobí tím, že obchod spustí jako „vedlejšák“ k jinému zaměstnání a pak prostě „nestíhají“.
Moc složité objednávání
Jak známo i z mnoha jiných oborů, v jednoduchosti je krása. Zákazníka nebaví se při objednávání něčím dlouze „prokousávat“. Nejraději mají objednání realizované „na pár kliknutí“. Dle průzkumů zdlouhavé dokončování objednávky nesnáší hlavně muži. Chtějí vyplnit něco o zboží a jeho množství
Míchání firemních a osobních financí
Tak to se obchodníkům také nevyplácí. I dnes tuto chybu dělají některé osoby podnikající jako OSVČ, tedy fyzická osoba. Také někteří menší začínající majitelé e – shopů. V důsledku sloučení účtu osobního a toho pro podnikání pak čerpají peníze z osobních rezerv na dotování podnikání. Nemají pak přehled o tom, jestli vůbec podnikáním vydělávají a kolik.