Starší vozy táhnou
Koupit si funkčního veterána nemůže jen tak někdo. Obvykle se jedná o vozidla, která stojí i několik milionů korun, takže standardně vydělávající člověk je může obdivovat na dálku ve specializovaných muzeích. Existují však i sice daleko mladší, ale i přesto zajímavé vozy, které se dají pořídit už za daleko menší peníze, a navíc jako bonus je možné s nimi normálně jezdit bez nutnosti provést úpravy za stovky tisíc. Obecně se pro ně zažil název youngtimery.
Identifikovat youngtimera není zas tak jednoduché jako veterána, kterého pozná každé malé dítě. Většinou jde o vozidla, která byla vyrobena koncem sedmdesátých a začátkem osmdesátých let minulého století. Není ale možné takto označit každé auto, které pochází z té doby. Například taková stará klasická škodovka se do této kolonky zařadit nejspíš nedá. Aby mohl někdo označit svůj vůz za youngtimera, muselo by se jednat o výjimečný kousek, který dokázal učarovat jak v tehdejší době, tak zvládne zaujmout široké masy i dnes. A to věru většina aut nedokáže.
Nemusí se za každou cenu jednat o kdovíjak kvalitní kousek, ale musí být něčím zvláštní. Můžete to být nebývale silný motor, zajímavý design nebo něco úplně jiného. Zkrátka a dobře, musí to být unikát. Není přímo řečeno, o jakou značku se má jít. Youngtimer může být stejně tak dobře standardní model Peugeotu, Fordu nebo třeba Mazdy, tak i daleko lepší vůz, které se ve své době řadil mezi luxusní typy. Dobrým příkladem za všechny je Porsche. Ty nejkvalitnější jsou samozřejmě i dnes poměrně drahé a jejich ceny mohou vylézt i hodně přes milion. Ono i dnes má dobře udržované Porsche velkou hodnotu, i když bylo vyrobeno před čtyřiceti lety. Kdo by měl zájem, může se účastnit dražeb, kde se tyto typy vozidel běžně nabízejí. Dokonce na nich člověk nemusí být fyzicky přítomen. Může se účastnit pomocí internetu.