Reklamy vadí většině Čechů
Všichni to dobře známe, když se díváme na oblíbený film, nebo seriál v televizi, nebo třeba na internetu a do toho nám vstoupí reklama, která trvá otravně dlouho. Reklamy přerušují děj a co je horší, když přepneme na jinou stanici v televizi, stává se poměrně často, že zrovna i tam běží reklama a tak jsme z toho akorát otrávení.
U internetových reklam je problém v tom, že musíme shlédnout alespoň polovinu, nebo několik vteřin z ní, abychom mohly reklamu přeskočit a pokračovat v dívání. Pokud si něco pouštíme od začátku, reklama brání ve spuštění a problém je opět stejný.
České občany nejvíce obtěžují reklamy v televizi, potom reklamy na internetu a v poslední řadě jsou to reklamy, co chodí nežádaně do našich emailových stránek a těch bývá také požehnané množství.
Naopak reklamy, které nám nevadí, jsou v novinách, časopisech, na plakátech a reklamy na zastávkách veřejné dopravy a i třeba u dálnic.
Reklamní sdělení patří, k svobodným volbám společnosti, což toleruje 90 procent Čechů. Televizní reklamy toleruje 68 procent Čechů a videoreklamy na internetu 64 procent Čechů. Tento průzkum vyplývá z výsledků zkoumání agentury STEM/MARK, který má ČTK k dispozici.
Reklamní emaily, které nikdo nechce a nežádá o ně ve většině případů, vadí 64 procentům uživatelům. Internetové reklamy, s výjimkou reklamních videí, ty se do toho neřadí, obtěžuje 54 procent obyvatel.
Takové, které Češi tolerují a nevadí jim, jsou v novinách, v rádiu, letáky chodící do schránek, plakáty a reklamy u silnic. Ty toleruje 66 procent Čechů.
Bohužel to k dnešnímu obchodu a propagaci patří a tak nám nezbývá, než se s tím smířit. Žádné tlačítka ani funkce na vypnutí reklamy nejsou. Televizní kanál přepnout jinam, přeladit rádio, otočit stránku v novinách, počkat, až se reklama na internetu přehraje alespoň do poloviny, anebo prostě být trpělivý.